Правильно вибираємо самокат
КОНСТРУКЦІЯ САМОКАТУ
Класичний двоколісний самокат
Класична конструкція є досить простою. Вона складається з дошки або планки, яка називається дека, та двох коліс. Переднє з'єднане з рухомою кермовою стійкою. Заднє має жорстку фіксацію з дошкою та оснащене гальмом.
Рама, що сполучає деку з кермом та колесами, виготовляється з різних матеріалів:
- сталь – найнадійніший і найдешевший варіант, але найважчий;
- алюміній – набагато легше, стійкіший до корозії, але не має достатньої міцності;
- магнієвий сплав – ідеальне поєднання невеликої ваги та довговічності, але дорогий.
Дека – це поздовжня планка, на якій стоїть людина під час руху. Вона може бути:
- суцільно поєднана з рамою, що є найбільш надійним та міцним;
- розбірна, у якої платформа кріпиться до рами;
- гнучка, з дерев'яною платформою, закріпленою між металевим каркасом.
Знімна дека дозволяє замінювати окремі деталі, але менш міцна. Гнучка - пружинить і полегшує рух нерівними дорогами, але вимагає витрачати більше зусиль при поштовху.
Поверхня у будь-якої деки покрита накладкою з гуми або наждачки для запобігання ковзанню ноги.
Дека буває різної довжини. Чим вона коротша, тим маневреніше самокат, і тим простіше пересуватися на ньому в натовпі, вузькими вулицями та доріжками з крутими віражами. Але самокатом із короткою декою складніше керувати, потрібно більше досвіду, щоб утриматись і не впасти. Тому для початківців краще середня довжина деки.
Як визначити оптимальну довжину?
У середньої деки несуча нога, що стоїть на самокаті, розташовується всією ступнею на дошці, упираючись носком у основу рами або складний механізм. Поштовхова нога, що приставляється під час самостійного руху самоката до п'яти опорної ноги, повинна поміститися на дошці приблизно на 1/3 стопи. Тобто пальці стопи знаходяться на дошці, а п'ята підвисає над гальмом, розташованим над заднім колесом. На укороченій деці поміщається лише одна нога, друга притискається до неї і перебуває над заднім колесом. Довга дека – коли друга нога може поміститися у ній половиною ступні чи повністю. На самокаті з дуже довгою декою доросла людина може стати разом з дитиною. Довгі деки, на яких можна стояти двома ногами, зазвичай у електросамокатів. Їх не потрібно рухати, відштовхуючись ногою від дороги, і їхати, стоячи на одній нозі весь час, буде не зручно.Другий важливий параметр – висота розташування деки над землею. Чим вона більша, тим простіше долати бордюри та нерівності, але при цьому підвищується навантаження на опорну ногу через необхідність глибокого присідання при поштовху.
Колеса самокатів бувають різного розміру. Стандартний діаметр міських моделей – 180-200 мм. Розмір коліс впливає на розгін - великі дозволяють швидше набрати швидкість.
Існують такі види коліс:
- поліуретанові, найпоширеніші, жорсткі та міцні.
- надувні, які забезпечують найбільш плавну їзду, але вимагають набагато більше фізичних сил для відштовхування, а котяться на набагато меншу відстань.
- гумові, найменш поширені, що відрізняються хорошим зчепленням навіть з мокрим асфальтом, але низькою швидкістю.
На задньому колесі, а іноді і на обох може стояти амортизатор, який гасить вібрацію при їзді по нерівному покриттю: поганому асфальту, бруківці або тротуарній плитці. Але наявність амортизаторів знижує швидкість пересування.
На швидкісні характеристики самокату впливає клас точності підшипників. У колесах самокату застосовуються ті ж підшипники, що і у роликових ковзанів. Вони класифікуються за системою ABEC: 3, 5, 7, 9, 11. Чим більший номер, тим вища швидкість обертання колеса, але швидше знос підшипника, що призводить до його розхитування та засмічення.
Кермо самокату в більшості моделей регулюється за висотою, дозволяючи оптимально налаштувати її під зростання конкретної людини.
На що варто звернути увагу на систему регулювання? Вона може бути:
- фіксована, коли кріпильний болт вставляється в отвори, розташовані через кожні 5 см;
- точної, де кермо висувається на будь-яку відстань і затискається хомутом.
- Фіксована система надійніша. У рухомого кріплення слабка ланка – хомут, який треба сильно затягувати та періодично перевіряти.
Гальмо у самокату, як і у велосипеда, може бути ручним і ножним. У велосипедів ножне гальмо зараз зустрічається хіба що на олдскульних моделях. А ось на самокатах ножне гальмо більш ефективне, ніж ручне. Він розташований на задньому колесі та затискається п'ятою приставної, тобто. поштовхової ноги. Ручне гальмо з'єднується з ручкою на кермі і може розташовуватися як на задньому, так і передньому колесі. Працювати ручним гальмом простіше для початківців, але ефективність гальмування при сильному розгоні нижче. Якщо ви плануєте розганятися і набирати велику швидкість, то, безсумнівно, варто вибрати самокат з гальмом ножем, а якщо плануєте спокійну повільну їзду по місту, то цілком підійде ручний. На електросамокатах, які розвивають дуже високу швидкість, для ефективного гальмування та зменшення гальмівного шляху, ставлять два гальма – ручний на переднє колесо та ножний механічний на заднє.
Більшість сучасних моделей мають складний механізм, розташований між кермом та декою, який дозволяє скласти самокат перед тим, як зайти до магазину або спуститися у метро.
Зрідка зустрічається варіант, коли складається лише кермо. Такий самокат у складеному вигляді менш компактний, його не можна поставити на деку і доведеться класти на бік. Але є одна перевага – менша ймовірність забруднити руки в процесі складання, тому що не доведеться братися за колеса та деку.
Також міські версії оснащені невеликою підніжкою, що дозволяє поставити ваш автомобіль, якщо потрібно десь зупинитися.
Як додаткові аксесуари на самокаті можуть бути дзвінок, ліхтар, наплічний ремінь, лампочки підсвічування коліс і деки, а на електросамокатах – акселератор для контролю швидкості, РК-дисплей з інформацією про швидкість, пройдену відстань та заряд акумулятора.
Кікборд - комбінація самокату та скейтборду.
Конструкція складається з одного заднього колеса, забезпеченого гальмом ножем, і двох передніх, поєднаних з рульовою колонкою. На кікборді простіше утримувати рівновагу, ним можна керувати не лише кермом, а й натиском ноги, як на скейті. З мінусів – більший радіус повороту, що позбавляє можливості робити круті розвороти та зменшує маневреність на вузьких вулицях. Тому кікборди, як правило, використовуються для маленьких дітей, хоч бувають і підлітково-дорослі моделі.
Оформите заявку на сайте, мы свяжемся с вами в ближайшее время и ответим на все интересующие вопросы.
|
Написати повідомлення
|